10 december 2006

förkyld

senast som igår eftermiddag deklarerade jag för min omgivning vilken tur jag har haft som inte har blivit sjuk än eftersom jag alltid brukar bli det på hösten.
och givetvis efter jag hade gjort mig klar för sängen så dimper en förkyldning ner, som en blixt från klar himmel... jag stod där på toaletten och nös för fulla muggar och snöt & hade mig.
jag kunde inte gå till jobbet i morse så stackars agge fick hoppa in. på sin lediga dag. usch, jag känner mig hemsk.
fast något som är ännu hemskare är min huvudvärk. åhh, jobbigt!

eftersom dammråttorna började bilda arméer i hörnor och vrår i mitt rum var jag tvungen att städa. med paus var femte minut ungefär. annars hade jag inte orkat.
lite bättre ordning blev det iallafall & mitt livstidsprojekt (få i ordning rummet) verkar arta sig, trots bacillerna som flyger omkring i luften...

Inga kommentarer: