11 december 2006

tretton dagar kvar till julafton

nu har jag äntligen fixat till bloggen lite, så gott jag kan iallafall.

idag är det riktigt kallt ute, det blåser som attans och regnet piskar mot ansiktet. jag vet, för jag har varit ute. trots att jag hade paraply hjälpte det inte speciellt mycket eftersom det var svårt att hålla det normalt... mamma och jag kämpade oss ner i stan och hem igen och det tog på krafterna.
anledningen till stadsbesöket var att jag var tvungen att fixa en grej på banken och guess what?! han på banken var riktigt trevlig. de brukar vara sånna tråkmånsar där som aldrig har sett solsken verkar det som, men det finns tydligen undantag. tack för det, hans!

givetvis blev det lite spring i affärer också. det är ju svårt att undgå såhär i rabatt-tider. häromdagen fick jag hem tre olika erbjudanden från hm och idag fick jag något från lindex.
mamma och jag kilade in på lindex för att kolla runt lite (+ att jag har praktiserat där så jag känner hälften av personalen & vi får alltid så mycket hjälp när vi är där :D) & givetvis hittas det lite grejer också. jag hittade en jättesöt guldig kofta a.la.
ebba & den perfekta klänningen till julafton! och en liten söt guldig väska att matcha koftan med. hängde undan dem till onsdag (trots att man bara får hänga undan en dag), för det var då den här rabatten började gälla.

sedan köpte jag ett rött läppstift! det har varit inne så himla länge nu och jag har tyckt det har varit så snyggt precis lika länge (och trenden har setts på en hel del kändisar) men jah har aldrig riktigt vågat, men nu i år på självaste nyårsafton ska det minsann bli ändring på det.


hämtade mitt paket från hm idag också. en skön svart polo (tack för tipset, michaela!) m.m.

nu ska jag äta tacos!

sandra

Inga kommentarer: