23 februari 2007

att få tummen ur...

jaha, den där göteborgsuppdateringen kanske man skulle lägga ut... haha. usch, jag är så trött på kvällarna att jag knappt orkar stappla mig upp för trappan till min säng.
det tar hårt på en att vara en hardworking lady som maja säger.
and she's right!

men nu tänkte jag iallafall berätta lite för er, kära läsare, vad som hände i gbg. för att jag, en hardworking lady, har inget annat bättre för mig en fredagskväll (natt?). min kära kollega agge sitter och glassar med en paraplydrink nere i vid medelhavet medans jag sliter här hemma i kalla, snöstormiga sverige för oss båda.
jag är inte alls avundsjuk...

så, vidare till Göteborg - bambans & görgöttarnas förlovade stad.
jag åkte upp på lördagen, tidigt som attans, för att möta upp med min bästa och trognaste vän anni för en helg innehållande umgänge & shopping. det blev en hel del shopping, en hel del fikor och massa, massa go tid att bara vara.
jag fick inhandlat:


ett par skor. vårskor. tror jag :)

svarta stuprör från hm. billigt och bra.


en vit skjorta i a-linje modell med lite puff, från topshop
(bilden gör den inte rättvisa.)



mitt första par acne jeans. modellen är Hep Pure och jag köpte dem på weekday.


sen köpte jag en sjal (också till för att användas när det blir lite varmare) på Indiska.

väldigt lyckad helg med andra ord! vi var och åt på en indisk resturang som hade jättegod mat och jag blev sååå mätt. fast bäst var nog latten på det där franska fiket på stationen... kommer inte ihåg vad det hette men jag gick och försökte uttala det och anni rättade mig hela tiden (hon har läst franska) men jag fattade inte det så jag sa det säkert fem gånger innan jag fattade att jag sa fel.. haha, jag är så trög ibland.

ha det gött, genier!
puss och kram

Inga kommentarer: