27 mars 2007

breakfast at bedtime

sitter och äter yoghurt med mûsli. gott. kanske inte så bra ioförsig om man kollar på klockan. egentligen ska det väl ha gått minst två timmar mellan sista matintaget tills man ska gå o lägga sig.
ojdå.
jaja, man kan väl leva med svullen mage en dag. dessutom är det ju så gott med nattmat!
tänkte rapportera lite från helgen.

åkte ju då till köpenhamn i torsdags för att gå på damien rice's konsert på kvällen. eftersom danmark är en rökaren förlovade land så luktade det rök, ja överallt. jag är ganska känslig mot röklukt, får huvudvärk och så. när vi kom in på vårt hotellrum så slog röklukten mot oss och jag trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig igenom följande nätter i det rummet. men men, jag överlevde. fast efter andra natten lät det som att jag hade rökt i typ 50 år...
, är ni känsliga mot röklukt och ska till danmark - bo inte på saga hotel. jag har hört att savoy ska vara bättre så där är det nog värt ett försök isåfall.
konserten i sig, som var på vega, var bra. men inte mer. ingen wow känsla. tyvärr. han körde sina låtar och sen var det inte mer med det ungefär... lite så kändes det. trist.
fast sista låten kallade han in förbandet (som för övrigt var skitbra!), bad recensenterna att sluta skriva och så började de jamma lite och spelade kiss, med prince. haha, det var bra. och oväntat.
det blev ändå att man gick därifrån med ett leende på läpparna.

både torsdag & fredag så hade M intagningsprov på musikhögskolan i malmö så vi var tvugna att åka tillbaka dit på fredagsmorgonen. jag parkerade mig på espresso house, sprang i stan & träffade några av mina älskade släktingar (bl.a. mormor <3). sen på kvällen åkte vi tillbaka igen & åt på en italiensk resturang. det var verkligen jättegod mat och inte så dyrt.

i lördags åkte några kompisar från malmö över & vi hängde i köpenhamn hela dagen. vädret var underbart och vi kunde sitta ute o dricka öl, kolla på människor & bara njuta av livet.
på kvällen åkte vi tillbaka till malmö och bodde hos våra kompisar över natten.
söndagen börjades med en brakfrukost för att sedan följas av en grymt lång (och välbehövlig) promenad till pildammsparken. tur att vädret var strålande! när vi kommit hem åt vi våfflor med blåbärssylt & grädde och det var såååå gott. älskar våfflor!

sen åkte jag & M hem på kvällen på ett proppfullt tåg. och på bussen hem hamnade jag bredvid en tjej som hade problem med två kompisar. detta satt hon och deklarerade för en annan kompis i telefon. när hon hade snackat klart pustade de närsittande ut (hon snackade inte så tyst). men det var inte slut där... nej, under bussresan ringde hon två (!!) kompisar till och snackade om exakt samma sak. jag var nära att säga till henne efter tredje gången att jag verkligen förstod om hon inte mådde så bra men att vi var trötta och helst inte ville höra om hennes problem EN GÅNG TILL.
men hon plockade aldrig fram mobilen igen. kanske beroende på att alla vände sig om och blängde på henne.
stackare, jag visste inte om jag skulle vara irriterad eller tycka synd om henne.

jao jao, det var min lilla semester det.
har faktiskt inte blivit några dagens då jag har haft fullt upp med annat för att ens ägna kameran en tanke. tyvärr blir det så när man har kul och tiden går fort.

oj, det blev ett väldigt långt inlägg det här... undrar om någon orkar läsa hela :).
hoppas ni har haft en bra helg iallafall!

kram sandra

Inga kommentarer: