15 april 2007

kusin vitamin

min kusin, jon, är silversmed i malmö. han har länge haft sin hemsida (www.jonek.nu) men inte ordnat den. nu har jag hittat honom på FolkArt och jag är så glad! och stolt som en tupp :).


jag fick ett presentkort av honom & mina andra kusiner + faster förra året i studentpresent. antingen skulle jag få välja ett smycke ur hans kollektion eller bestämma hur det skulle se ut själv. då jag lider av beslutsångest (!) har detta inte varit lätt.
varje gång jag har hälsat på honom i ateljen har jag kollat på smyckena men inte hittat något och sagt att jag ska rita ett själv. sen när jag väl sitter och försöker komma på något har det gått käpprätt åt blåbärsskogen.
MEN
sist jag var nere, några veckor sedan, hittade jag en ring som var helt underbar! tyvärr finns den inte med bland ringarna på FolkArt och jag har ingen bra bild på den. ska försöka fixa det.

den är iallafall lite fyrkantig utanpå & rund inne i och uppe på den ligger den liksom en platta över ringen där det står "jonek 925". jättefin är den och jag har på mig den hela tiden. förutom när jag jobbar och sover :).

här är han iallafall, min fina kusin, på triangelns mcdonalds i november 2006!


och här är hans sida. KOLLA IN DEN!

kram sandra

Inga kommentarer: