24 oktober 2006

blueberry thuesday

idag har varit en seeeg dag.
igår regnade det ju hela dagen.
idag har det inte gjort det men i morse.
herregud, det bara ÖSTE ner!!

jag började jobba vid nio - är själv på tisdagar - och jag var jätterädd att jag inte skulle hinna färdigt i tid (vilket jag bara har lyckats med en gång innan typ). men allt gick jättebra.
efter sex timmar hade det kommit tre kunder. HALLÅ?! vart håller allt folk hus?
tur att jag skulle gå tidigare, hade inte pallat att vara kvar en sekund till.
och tack linda för att du kom och fikade med mig!!
jag hann i alla fall baka 4 blåbärspajer. mums!

___________________________________________________________________

kom på nu att jag inte har berättat så mycket om mitt jobb...
jobbar alltså på ett café med gammeldags inredning. det är SÅ mysigt!trivs jättebra.
nu har min chef (som äger hela caféet) precis fått barn och är mammaledig så jag har blivit heltidsanställd (yey!)spenderar därför större delen av mitt liv där nere.
känns det som. nästan...


här jobbar jag. see for yourselfs.

Inga kommentarer: