18 mars 2007

helgrapport

jag har jobbat hela helgen.
men jag ska inte klaga för jag har bara jobbat fyra dagar denna vecka.
inte helt fy skam.

blir ingen dagens p.g.a. det faktum att jag bara har haft arbetskläder på mig (jeans+t-shirt med caféets logo) och att jag finner inte denna klädsel intressant. så jag tänkte att jag kunde låta bli att tråka ut er med det.


min dag kunde inte börjat sämre när en skitsnygg tjej kliver in över caféets tröskel. jag vill bara sjunka ner genom golvet eftersom jag inte kände mig direkt skitsnygg...
nej, idag har jag känt mig riktigt skabbig. hatar såna dagar. speciellt när man måste ha på sig arbetskläder och inte får piffa till sig lite...
en annan människa som fångade min uppmärksamhet med längder (haha) var en man som säkert var 2.30 m lång. jag skämtar inte! jag trodde han skulle slå i taket. har aldrig sett en sån lång människa innan och jag kom att tänka på jätten i "Big Fish", som för övrigt är en jättebra film.
han verkade vara jättesnäll.. han hade ganska ljus röst också. inget man förväntar sig från en sådan lång man.
sen tänkte jag på Lilo i "Lilo&Stitch" som fotograferade alla roliga turister hon träffade och så undrade jag i min stilla tanke om någon någonsin hade frågat honom om han ville ta en bild med dem...

det blev ganska mycket att göra tillslut ändå. jag hann skriva ett litet brev till anni innan allt folket kom, givetvis på en och samma gång - som alltid! och givetvis fick jag jobba över. så blir det oftast på helgerna... men men, jag fick med mig två räkmackor och ett par kanelbullar som blivit över iallafall.
det uppskattas alltid av familjen :).

hoppas ni har haft en bra helg!
imorn ska jag, mamma och syrran åka och SHOPPA!
fullständig rapport utlovas.

kram sandra

Inga kommentarer: