19 mars 2007

shopping och otrogenhet.

okej, ha lite uppseende med bilden här till vänster. jag är ganska trött och orkar inte fixa till den ordentligt.

jeans, acne
vitt linne & vit tshirt, hm
röd hundtandsmönstrad bolero, lindex

idag har jag varit ledig (som jag alltid är på måndagar - skönt!) och jag tog mig en ordentlig sovmorgon innan jag, min mamma & syster åkte in till stan och shoppade.
eftersom vi inte kunde åka in föräns syster yster slutat skolan hade vi inte så mycket tid på oss. och det blev en massa spring mellan affärerna, haha.

egentligen gillar jag inte att shoppa inom en tidsgräns. jag blir stressad och kan inte slappna av. och så infinner sig min jättejobbiga beslutsångest.
jag gillar att strosa, gå i många affärer, ta en fika och kolla på folk.

men jag måste erkänna att vi var så laddade hela vägen in (satt och sjöng med högt till radion, inte ofta det händer) att jag glömde bort tiden när vi väl hade kommit in till stan.
fast stress kan ju på ett sätt vara bra ibland. för då måste man fatta snabba beslut. men så var det den där beslutsångesten igen... tror ni man kan få behandling mot det?

iallafall, detta provade/köpte jag:

gul/orange-röd liten kofta med moln på, hm. den gula fick följa med hem.



cognaksfärgad jacka, hm. färgen ser lite konstig ut på bilden, inte riktigt som i verkligheten. den fick iallafall också följa med hem.
svart kofta med gråa detaljer, hm. denna var ruskigt när att följa med hem men så blev det inte. it was to.. boring.


den här klänningen ifrån indiska var jättefin på galgen = inte så fin på. om den bara inte hade varit sådär jättevid hade den mer än gärna fått hänga bland mina andra klänningar. men nej, tyvärr.


röda ballerinor från din sko köptes. likaså svarta ballerinor... och vita tygskor. usch, jag kunde inte låta bli! de var så fina. och billiga. förlåt vagabond, förlåt! när jag kom hem kom jag på att jag hade redan ett par röda ballerinor. men de är så sunkiga... så nu står jag i valet och kvalet om jag ska lämna tillbaka de röda. förmodligen kommer det inte bli så men jag känner mig så elak mot de andra skorna (varje sko har en själ, det vet ni va?!). jaja, det blev lite dagens i-landsproblem-varning över det här kände jag nu...


sedan inhandlade jag sist, men inte minst, tre stycken a-linjeformade tshirts från gina tricot. en röd, en svart och en vit. perfekt att ha bara sen i sommar.


när jag kom hem låg dessutom min sminkbeställning ifrån cosmopharma (förutom pennvässaren) och väntade. härligt! en svartgrå ögonskugga och en svart mjuk kajalpenna.


sedan var det nog inte mer :). inte för att det var så lite direkt...
nu borde jag nog gå och sova. ska upp och jobba imorgon och då måste man vara pigg.

på tosdag åker jag till köpenhamn med min älskling! det har jag helt glömt att skriva (hmm, tror jag...?). har ni några bra tips på affärer eller saker som man helt enkelt inte får missa, dela gärna med er!!!

nu måste jag sova för nu vet jag knappt vad jag skriver.
godnatt.

kram sandra

Inga kommentarer: