16 mars 2007

vagabond

jag vågar nog säga att jag aldrig har varit en märkesmänniska. dvs. inte brytt mig om märket på kläderna utan hur plagget i sig ser ut och passar på mig. jag räds inte heller för att gå in i affärer som kanske anses lite annorlunda, det är ju där man kan göra de mest oväntade fynden!

MEN (det finns alltid ett men),

när det gäller skor har jag en stor förkärlek till underbara, underbara VAGABOND. efter jag hade köpt mina första skinnballerinor från märket så var jag såld. och kär.
vagabond gör mig nästan aldrig besviken och levererar snygga och trendiga skor säsong efter säsong.

men (här kommer ett till) i sensomras gick jag på en liten nit när det gäller vagabond. det är ioförsig mitt eget fel och jag lägger inte skulden på någon eller något annat.

jag skulle köpa ett par nya, bekväma ballerinor från vagabond. jag hade spanat in ett par bruna i skinn som jag var riktigt, riktigt sugen på. tyvärr så befann sig min obeslutsamhet på plats när jag hade provat dem. "tänk om jag hittar några andra som jag gillar mer" osv. det resulterade i att jag köpte ett par röda i mocka istället i en annan affär. affären jag var i hade inte de andra och den andra affären låg en bit därifrån så det orkades inte gå tillbaka till den (jag var inte ensam, utan det var mitt kära sällskap som inte ville gå tillbaka). därför köpte jag de röda. plus att jag tänkte att det kunde vara kul med en färgklick i skosamlingen.
sensommaren blev en varm höst med regn osv. och mina skor blev sunkiga. för mocka tål inte regn. märkte jag. skorna blev tillslut lagda i sin kartong i väntan på bättre väder.
häromdagen plockade jag fram skorna igen & hoppades på att de på något mirakulöst sätt hade blivit fräscha. men inte då.
nu vet jag inte vad jag ska göra med dem. de är verkligen sunkiga men ack så sköna.

här är de - sprillans nya.

iallafall, var inne i stans (eller by kan man ju säga) skoaffär idag och de hade fått in ganska mycket nytt från vagabond. and I was happy! vårens skor är riktigt snygga. see for yourself.

den här modellen heter aiwa & kostar 499kr. jag har aldrig tyckt om "lackskor". innan jag såg dessa. nu skulle jag mycket väl kunna tänka mig att äga ett par.

saphire heter denna modellen och har "knäppning" runt fotleden + peeptoe. älskar den! kostar dock 599krdream on, sandra.

denna modellen har min högra fot fått äran att slinka ner i. den heter dodder & min fot gillar't. den var jättemjuk! kostar 399kr men eftersom jag vet att det finns billigare, vita tygskor i diverse andra affärer så fick de inte följa med hem. men det var ruskigt nära.

sådär, det var min lilla confession om skor. har du något märke som du bara älskar? berätta!

Inga kommentarer: