28 maj 2007

way behind & musik i det gröna

jag ligger lite efter här med bloggandet... har varit en full(!)späckad helg med både helg och utgång och ändrade planer m.m. m.m.

huvudplanen var iallafall att jag & maja (my homegirrl) skulle dra till uterocken i en liten by här i närheten. det var marknadsdagar i lördags och uterocken är en helkväll med massa lokala band som spelar på en gammal dansbana. det är jättemysigt och brukar vara väldigt stämningsfullt (många har filtar och picknick med sig) & man går alltid därifrån med ett leende på läpparna. iallafall, vi hade tänkt åka dit och lyssna på världens bästa band - billie the vision. och jag hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig - som vanligt.. såhär hade jag tänkt mig; svarta stuprör och någon mönstrad lite retro tunika eller längre linne som sticker fram under en kofta. sen min nya trekvartsärmade jacka, skinnskor och armband till det.

ungefär som kollaget jag slänge ihop för att visa hur jag menar. det hade jag trivts i. men nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. för både maja och jag var jättesugna på att festa och shaka lite. de som känner mig vet att detta händer ytterst sällan nu för tiden så varje tillfälle tas i akt.
så vi bestämde oss för att gå ut istället. det blev vin & gamla minnen på hennes balong och sedan utgång på hotellet där jag var till stängning trots att jag skulle upp och jobba kl 9 dagen efter. inte så smart, sandra! det blev 4 timmars sömn den natten (alltid något) och det var så värt det för jag har inte haft så kul på jättelänge!


jag jobbade i sju timmar i söndags och efter det tränade jag. jag borde få guldmedalj! sedan firade vi mamma med tårta och present (liten söt pormonä från orient express som hon har velat ha jättelänge) och det var jättemysigt. efter det var jag ganska död...

nu har jag sovit i elva timmar och är fortfarande trött. sitter här med en kopp te och laddar inför dagen. jag är ledig idag, vet inte riktigt vad jag ska hitta på. vädret är tråkigt och mitt humör är ju inte på topp direkt... vi får se.

hoppas ni har en bra måndag!
kram sandra

Inga kommentarer: