10 januari 2007

ösregn

jaa, gott folk. idag - regnar det!
idag igen.

idag har vi gjort semlor på jobbet (bild kommer imorgon) och jag har aldrig gillat semlor.
på grund av två saker:
1. jag gillar inte mandelmassa. alls.
2. jag tycker inte om grädde i den stora mängden man alltid får på.

men jag har ändrat åsikt.
jag gillar inte vanliga semlor. jag gillar våra semlor!
vi har en speciell mandelmassegegga som inte alls smakar mandelmassa (anledning 1 till varför jag inte gillar semlor löst!) plus att vi inte har lika mycket grädde på som alla andra har.
så det var faktiskt... gott.
till och med så gott att jag åt en halv till :).
nog om semlor.

idag har det regnat.
jag säger det igen för att det har verkligen regnat!
jag gick hem i regnet.
utan paraply.
jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem.. kan jag tänka mig.

jag har iallafall gjort något vettigt idag, nämligen sytt in min gråa kappa. så nu är det lite mer "puff" på rumpan eftersom jag sydde in den i midjan. i like.
jag kom på att jag har gjort en nödvändig sak till. ringt till min frisör. det är välbehövligt nu vill jag lova!

anyway, nu ska jag gå och ringa A igen. fick inte tag på henne igår och jag börjar bli lite orolig p.g.a. stormen de har haft där uppe nu... åh, hoppas hon svarar...

ha det bra världen!
sandra

Inga kommentarer: