12 februari 2007

when did my monday become tuesday?

idag har varit en ytterst kreativ dag....

haha. nej. inte direkt.

jag tog iallafall sovmorgon eftersom jag var ledig (!) och efter lång dusch och iordning-göring spatserade mamma och jag ner till stan (i dina gamla skor linda, ingångningen går perfekt!).
det var ju inte alls meningen att jag skulle köpa något alls efter som jag ska till gbg på lördag och shoppa med A, men behöver man saker - så behöver man.

först besökte vi optikern. jag var lika jobbig som jag alltid är när jag provar glasögon (det har hänt några gånger nu p.g.a. min slarvighet...) men tillslut hittade jag ett par som jag gillade skarpt.
en annan
bloggerska har dem och sen jag såg dem på henne har jag varit sugen på dem. jag trodde aldrig att jag skulle passa i dem, men under kan ju ske.
nu är de mina iallafall!
min sötnos M verkade väldigt skeptisk när jag skickade över en halvtaskig kopia på en bild över msn innan. stackarn. han kommer nog inte gilla dem så värst mycket, men det är ju faktiskt jag som ska ha dem - eller hur?!
sen gick vi och fikade, jag var lite orolig om min mage skulle klara en latte men det gjorde den minsann.
och en tacopajbit.
och en chokladmuffins.
:)
efter det besökte vi diverse klädaffärer, men jag köpte faktiskt inget!!
sen kom vi till lindex.
jag måste säga att jag börjar gilla dem mer och mer. man kan hitta guldklimpar faktiskt.
jag köpte två nya ursköna träningslinne - vilket var mer än behövligt eftersom jag bara använder gamla avdankade linnen annars... ett svart och ett korallrött. var lite skeptiskt till det korallröda först eftersom man kan tendera att se mer röd ut i ansiktet men det var så skönt att jag inte kunde motstå.

efter det gick vi hem i snöslasket igen.
sen dess har jag:

  • skakat loss till Justin <3
  • druckit te och ätit äppelkaka
  • suttit och längtat till helgen (= åka tåg med M, gbg, träffa A, shoppa osv.)

nej, man kanske skulle gå och lägga sig.
jag jobbar ju trots allt imorgon...
så, godnatt.

sandra

Inga kommentarer: