28 mars 2007

wishes

ibland, speciellt nuförtiden, önskar jag att jag bodde i en större stad. där man kunde klä sig som man ville utan att någon kollade snett på en. visst det kommer alltid finnas människor som gör det, men jag menar mindre än i den här hålan där jag bor.

jag har bott här i 13 år nu och ända sedan jag var liten och började skolan så fanns det ett speciellt sätt som man skulle klä sig på.
på varje skola finns det de populära tjejerna, det vet ju alla. på min skola hade de ett litet gäng där de umgick och alla klädde sig likadant vilket berodde på att denna stans affärer inte är så många... detta gänget kom senare att kallas "JC-gänget". eftersom dessa under en period bara handlade sina kläder där och allt annat var fel!
jag har under min uppväxt i denna stan träffat på de här tjejerna i olika sammanhang och jag vet att de är trevliga. var för sig och när de känner för det. men jag vet också att de kan vara riktigt, riktigt elaka. blickar, snack bakom ryggar - ja, hela det köret! det är såå barnsligt och så typiskt småstäder.
iallafall, den här sk. "rädslan" för att klä sig fel sitter i bakhuvudet varje gång man vistas ute på stans gator. tyvärr. här ska alla se ut som en i mängden. och gör man inte det, då är man konstig.

häromdagen när jag var ute på stan tog jag tillslut av mig mina glasögon för det blev så jobbigt att folk verkligen blängde på mig. ska det behöva kännas så?
inte konstigt att alla ungdomar flyttar ifrån detta trångsynta lilla samhälle.
fast i och för sig glodde folk väldigt mycket när jag var uppe i gbg också... så det kanske är större delen av svenska folket som behöver tänka till.

för hur kul är det att se ut som alla andra?

tyvärr kräver också mitt jobb att jag inte får se "för mycket" ut = tråkig. antingen måste jag ha någon av mina obekväma jobbtröjor (som jag hatar) + jeans eller något annat så neutralt som möjligt.

och nu håller jag på att explodera! av alla konstiga, knäppa, lustiga, inspirerande sätt att använda/matcha & mixa kläderna som snällt ligger i min garderob och väntar på att få leka.

ja, jag är väl konstig isåfall. eller estetjävel som man också så fint har blivit kallad under gymnasietiden.

well, HELLRE ESTETJÄVEL ÄN EN TRÅKIG JÄVLA MAINSTREAMBRUD!

godnatt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Babyy, du skulle vara här. Du skulle bo i en stor stad. Allt är så annorlunda här. jag vet hur det blir där hemma. Och jag förstår dig! Man vågar ingenting. Här Får man spexa hur mycket man vill, och hur lite man vill (om man känner för det). Det är helt fantastiskt. Ikväll var jag på förhandsvisning av Monki, weekdays nya butik på götgatan. Det var så mycket folk! Och så snyggt folkt. och framför allt, så fulsnyggt folk. Det är det som är den stora skillnaden mellan liten och stor stad. Här är folk snygga även om dom är fula. Folk vågar vara något även om dom inte ser ut som barbie. Jag älskar det här, sandra. Ta hand om dig, :*

sandra sa...

Lovisa, som jag saknar dig! Hade jag kunnat hade jag kastat mig på nästa plan & flytt härifrån upp till dig. Åh, vad roligt. Hittade du något fint? Jag kan tänka mig det... Vad skönt att någon härifrån har hittat rätt i livet iallafall. Hur går det med din blogg föresten?? Ta hand om dig <3

Anonym sa...

jag har sagt det förr men säger det igen: din integritet är fantastisk även om du blir osäker ibland! Jag älskar dig, hur du än är :) Du är jättefin! Jc-gänget- släng er i väggen! Ha en fin dag! PUSS! Linda

Anonym sa...

(Jag kommer inte ihåg om det blev någon kommentar när jag läste här imorse men i fall att det inte blev det så..) Jag saknar dig meed! Tycker om att läsa din blogg sandra, kommer närmre dig på så sätt.
Ja, det var massa fina saker där igårkväll. Men det var egentligen mest så att man gick runt i butiken och på lagret där det bjöds på öl och sprit och ost :D. Jättehög musik, yes.
Min blogg går väl bra, fast jag har inte lyckats göra mönsterbakrund än.. och så är jag inte jättebekväm med den, jag är liksom rädd för att visa den för folk.. men det blir kanske bättre. who knows.
Jag åker hem till blekinge om en vecka sandra, Är du hemma nästa helg? För då skulle vi kunna ses!!! Jag vill göra något riktigt hemmigt, typ picknicka i brunnsparken eller vid ån eller.. eller vad som helst. Det skulle vara jättemysigt! Hugs Hugs :*:*

sandra sa...

tack linda <3

sandra sa...

lovisa: jag tyckte också det var jätteläskigt att börja blogga. sen när jag fick reda på att folk som jag känner läste den blev det ännu mer läskigt. men man vänjer sig.
japp, jag är ledig fredag & lördag nästa helg! vi måste försöka träffas då. en glass på torget eller en liten picknick är ju inte helt fel. vi hörs om det! :*

Anonym sa...

haha :D JC-gänget från mellanstadiet/högstadiet har numera blivit Vero Moda-gänget =) Alltså Samhällstjejerna.. absolut sämsta nackdelen med att bo i en liten stad, så tråååkigt :P trevligt att läsa din blogg förresten!